JOHAN_BÜLOW_KAP02_MASTER00_07_42_19Still004

Den store smagsprøve

Explosion

I dette kapitel introducerer Johan Bülow og hans strategisk samarbejdspartner, Lars Bo Hansen, dig for det første led ud af fire i den model, de kalder Brand First, som handler om Lakrids by Bülows rejse fra at være et Challenger-brand til at være et Icon-brand. I dette lag af modellen – Explosion – uddyber Bülow, hvordan han altid har haft forbrugeren i fokus, når hans virksomhed har skullet indtage nye markeder. Han rejser selv ud til butiksåbninger verden over, og selv om han i Dubai kom til at forveksle det arabiske ord for lakrids med det for armsved, viser det sig i sidste ende altid at være en god investering at møde de potentielle kunder på deres hjemmemarkeder. En hjørnesten i den strategi er smagsprøver, som ifølge Bülow er den mest ærlige form for markedsføring – smag, før du køber! – men den er også vigtig, fordi den røber store forskelle i præferencer bare mellem for eksempel svenskere og tyskere.

Episoder