JOHAN_BÜLOW_KAP05_MASTER00_08_55_05Still003

The Lakrids Lovers

Icon

Da Lakrids by Bülow opnåede en awareness på det danske marked på over 50 procent, havde virksomheden ifølge Johan Bülow opnået den Icon-status, han efterstræbte: Han havde både opfundet en kategori og befæstet sin førerposition i den. I dag er kendskabsgraden vokset til 80 procent, og et af midlerne til at bevare den rangfølge er at involvere kunden i udviklingen af Lakrids by Bülows sortiment: Virksomheden har i dag direkte kontakt med omkring 650.000 kunder – såkaldte Lakrids Lovers – som kommer med tilbagemeldinger efter hver lancering af en ny smag: Kan smagen med input fra kundekredsen udvikles til en klassiker i porteføljen? Undervejs i processen fra at være en Challenger til Icon har Johan Bülow også lært, blandt andet gennem et alvorligt stressforløb, at uddelegere flere og flere ansvarsområder, og han fokuserer i dag mest på lakridsens sensoriske oplevelse i samarbejde med Lakrids by Bülows smagsudvikler, Francisca Listov-Saabye.

Episoder