Knud Romer om at skrive den gode sætning

Kaspar Basse fremlægger i kapitel 6, hvordan Joe & The Juice støttede sig til Blue Ocean-strategien, da virksomheden skulle identificere sin særlige edge på markedet. Blue Ocean har fokus på, hvordan man flytter sig fra en mættet konkurrencesituation – såkaldt Red Ocean – og er udviklet af NSEAD-professorerne Chan Kim og Renée Mauborgne i 2004.

Det vigtige i 'Blue Ocean Strategy' er, at man bliver tvunget til at gøre op med sig selv som virksomhed, hvad man skal underperforme på for at overperforme på de ting, som skal tydeliggøre den difference, som definerer en.

”I Joes tilfælde er det, vi skiller os ud på, oplevelsen, fornemmelsen, energi-overleveringen. Det vigtigste for os er, at butikkerne er inspirerende for vores personale, så de har overskud til at skabe intime relationer med gæsterne, fordi det på et helt andet niveau skaber værdi. End om vi har en ny juice hver måned,” fortæller Kaspar Basse

Indhold

Brug 'Blue Ocean Strategy' til at tydeliggøre jeres position

Har du mod til at underpræstere på det, de andre er gode til?